اخبار > طرح ٥٥٥
 


طرح فرهنگی ویژه دانشجومعلمان؛
طرح ٥٥٥

ارسال به دوست نسخه چاپي تاریخ درج خبر:1397/11/23

طرح فرهنگی 555 ویژه دانشجو معلمان سراسر کشور با همکاری «معاونت پژوهش و فناوری»



دانلود فايل : دستورالعمل طرح 555.pdf ( 596KB )

به گزارش پایگاه خبری دانشجومعلم stnn، توجه به تربیت معلمان شایسته و مهارتی از یک سو و لزوم ارائه برنامه های فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی  متنوع و جذاب با هدف افزایش آگاهی و نشاط و شادابی در محیط های دانشجویی با اولویت خوابگاهی از سوی دیگر، ضرورت تدوین طرح های موثر و جذاب در برنامه های فرهنگی و اجتماعی را اجتناب ناپذیرمی نماید. لذا معاونت فرهنگی و اجتماعی با همکاری معاونت پژوهشی و فن آوری، طرح ویژه 555 را با هدف مشارکت حداکثری دانشجو معلمان سراسر کشور در فعالیت های فرهنگی و پژوهشی با رویکرد " دانشجومعلم اندیشه ورز"  به شرح ذیل برگزار می کند :

(دستورالعمل طرح را از بخش فایل های ضمیمه در ابتدای پیام دریافت نمائید.)

اهداف :

1-دانش افزایی،  مهارت آموزی و آشنایی دانشجومعلمان با اصول حرفه ای نقد کتاب و فیلم

2- آشنایی دانشجومعلمان با میراث و مفاخر فرهنگی کشور و آئین های سنتی، بومی و خرده فرهنگ های کشور شاداب سازی و نشاط هر چه بیشتر فضای دانشجویی با اولویت دانشجو معلمان خوابگاهی

3-گسترش فرهنگ کتاب خوانی و افزایش سرانه مطالعه

4-غنی سازی اوقات فراغت دانشجو معلمان

5- شاداب سازی و نشاط هر چه بیشتر فضای دانشجویی با اولویت دانشجو معلمان خوابگاهی

6- بسترسازی برای تربیت معلمانی مهارتی و توانمندسازی فرهنگی

معرفی طرح :

طرح 555  دربرگیرنده 3 فعالیت فرهنگی، پژوهشی به شرح ذیل می باشد که دانشجو معلمان پس از ثبت نام در سامانه طرح در این  فعالیت شرکت می نمایند:

1-مطالعه و نقد 5 کتاب در طول برگزاری طرح (تا پایان شهریور ماه 1398)

2-اکران و نقد 5 فیلم در طول برگزاری طرح (تا پایان شهریور ماه 1398)

3-بازدید از 5 مکان فرهنگی، تاریخی و مذهبی (موزه ها، ابنیه تاریخی و مکان های فرهنگی در سطح استان محل تحصیل یا استان محل سکونت) یا معرفی یک آئین فرهنگی، مذهبی(بومی و محلی) از استان محل سکونت خود در قالب گزارش، فیلم و عکس  در طول برگزاری طرح (تا پایان شهریور ماه 1398)

نحوه ثبت نام :

دانشجومعلمان علاقمند به شرکت­ در طرح 555  برابر جدول زمانبندی حداکثر تا تاریخ 97/12/01 فرصت دارند با مراجعه به سایت hadaf.cfu.ac.ir   نسبت به ثبت نام در طرح مورد نظر اقدام نمایند.

 

نحوه شرکت در طرح :

دانشجو معلمان عزیز می توانند از بین 3 فعالیت موضوع طرح (نقد کتاب و نقد فیلم و گزارش بازدید) یک یا دو فعالیت را انتخاب کنند؛ اما برای دریافت امتیازات کامل طرح می باید فعالیت های سه گانه را به طور کامل انجام دهند.

داوری آثار و ثبت امتیازات در سامانه :

پس از بارگذاری نقد کتاب و فیلم و گزارش بازدید توسط دانشجو معلمان، مسئولین فرهنگی با کمک داوران براساس شاخص های داوری پیوست، آثار دانشجو معلمان را مورد ارزیابی قرار داده و امتیازات کسب شده دانشجو معلمان را در سامانه ثبت می نمایند.

جوایز :

جوایز نفرات برتر مرحله پردیس/مرکز :

در پایان هر مرحله لوح تقدیر + 500.000 ریال کارت هدیه

جوایز نفرات برتر مرحله منطقه ای :

در پایان هر مرحله لوح تقدیر + 1.000.000 ریال کارت هدیه

جوایز نفرات برتر مرحله کشوری :

در پایان هر مرحله لوح تقدیر + 2.000.000 ریال کارت هدیه

 

ضمناً برای تمامی شرکت کنندگان در مراحل پنچ گانه طرح 555 که در تمامی مراحل طرح حضور یافته و اثر ارائه می نمایند، گواهی حضور از سوی کمیته اجرایی پردیس ومرکز صادر می شود.

زمانبندی طرح 555 :

مرحله اول   :  از 30 بهمن لغایت 15 فروردین

مرحله دوم  :  از 15 فروردین لغایت 31 اردیبهشت

مرحله سوم  :  متعاقباً اعلام می گردد .

مرحله چهارم : متعاقباً اعلام می گردد .

مرحله پنجم : متعاقباً اعلام می گردد .

کتاب و فیلم مراحل اول و دوم :

مرحله اول   :  کتاب (روی ماه خداوند را ببوس اثر مصطفی مستور انتشارات: نشر مرکز)  --- فیلم : (شیار143 کارگردان: نرگس آبیار)

مرحله دوم  :  کتاب (آموزش بر قلب ها و اندیشه ها اثر کاترین لوئیس انتشارات: دانشگاه کمبریج)  --- فیلم : (بچه های آسمان کارگردان : مجید مجیدی)

شاخص های داوری فیلم و کتاب :

شاخص های داوری  نقد فیلم

امتیاز کسب شده

حداکثر امتیاز

ملاک های  ارزشیابی                                   

ردیف

 

10

استفاده از زبان مناسب و رعایت ادب نقد (پرهیز از تحقیر، توهین و کنایه)

1

 

10

جسارت و صراحت در بیان مطالب و پرهیز از کلی گویی اندیشه منتقد

2

 

10

ارزیابی و توجه به ساختار  کلی و ظاهری فیلم

3

 

15

ارزیابی و نقد محتوایی فیلم

4

 

10

میزان تخصصی و دانش افزایی و نگرش جامع منتقد به ژانر و گونه فیلم

5

 

10

پرهیز از تندروی و تعصب ورزی و نقد احساسی

6

 

10

اندیشه راهگشا و سازندذه نقد و کشف زوایای پنهان و مستتر فیلم

7

 

15

تحلیل فیلم در بخش های کارگردانی، بازیگری، صحنه آرایی و تدوین و......

8

 

10

نکات برجسته نقد و خلاقیت منتقد

9

 

100

جمع امتیاز                                                        

 

شاخص های داوری نقد کتاب

امتیاز کسب شده

حداکثر امتیاز

ملاک های  ارزشیابی                                   

ردیف

 

10

ارزش‌گذاری محتوا و شناسایی نقاط قوت و ضعف متن (با استدلال)

1

 

10

شناسایی پیام‌های اصلی و فرعی متن

2

 

10

شناسایی و ارزش‌گذاری عنصرهای متن (روایی و غیر روایی)

3

 

15

رعایت اصول نگارش ویرایش (نشانه‌گذاری، اصول بند نویسی و ...)

4

 

10

شیوه‌ی ارجاع دهی مناسب و مطلوب

5

 

10

اندام وارگی و پیکره‌بندی مناسب (مقدمه، فهرست، جمع‌بندی، ذکر منابع و ...)

6

 

10

شناسایی و معرفی نویسنده

7

 

15

شناسایی و ارزش‌گذاری عنصرهای کتاب (عنوان، قطع، شناسنامه و ...)

8

 

100

جمع امتیاز                                                        

 

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 





آخرین اخبار
درباره ما
ارتباط با ما