اخبار > شیوه نامه جدید تصحیح املا
 


مطالعه
شیوه نامه جدید تصحیح املا

ارسال به دوست نسخه چاپي تاریخ درج خبر:1396/08/20

واحد مطالعات پایگاه خبری دانشجو معلم منتشر کرد:در شیوه نامه تصحیح املای فارسی آمده است، تشدید و جدانویسی در املای دانش آموزان نمره ندارد.

در شیوه نامه تصحیح املای فارسی آمده است، تشدید و جدانویسی در املای دانش آموزان نمره ندارد. همچنین کاربرد نشانه کسره اضافه کوچک یا بزرگ یکسان است. در شیوه نامه گروه زبان و ادب فارسی دفتر تالیف کتاب های درسی آمده است با توجه به اینکه بود و نبود تشدید در شکل املایی کلمات در فارسی تاثیری ندارد، بنابراین تشدید ارزش املایی ندارد و همکاران گرامی نباید نمره ای به آن اختصاص دهند یا نمره ای به خاطر ننوشتن آن از دانش آموزان کم کنند.در ادامه آمده است: جدا یا پیوسته نویسی، نمره ندارد، جدا نویسی و پیوسته نویسی کلمات مرکب، سلیقه رسم الخطی است. هر دو شکل نوشتاری اینگونه واژه ها مانند کتابخانه/کتاب خانه درست است و نباید برای این تفاوت نوشتاری نمره ای از دانش آموزان کم شود. همچنین این شیوه نامه تاکید دارد: کاربرد نشانه کسره اضافه کوچک یا بزرگ یکسان است. نوشتن کلماتی که در ترکیب آنها از کسره اضافه استفاده شده، کوچک یا بزرگ نوشتن این نشانه مانند لانه بلبل/ لانهء، تفاوتی ندارد و نباید از دانش آموزان نمره کم کرد. در پایان این شیوه نامه نیز چند تذکر خطاب به معلمان داده شده است، هر مورد غلط در کل املا هر کلمه، تنها یک بار گرفته می شود مثلا اگر صبر را سه بار(سبر) بنویسند یک بار غلط گرفته می شود در موارد کم یا زیاد گذاشتن نقطه و دندانه در کل املا دوبار محاسبه خواهد شد.

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 





آخرین اخبار
درباره ما
ارتباط با ما